Toimitusehdot

VIHERKAUPPA.FI  SOPIMUSEHDOT

 Voimassa 1.1.2017 alkaen.

 Päivitetty 15.2.2023

1 Yleistä

1.1 Nämä sopimusehdot sisältävät Viherlandia Oy:n FI05565721 (jäljempänä erikseen “Palveluntarjoaja”) asiakkailleen tarjoaman verkkokauppapalvelun (jäljempänä “Palvelu”) käyttöä koskevat ehdot sekä tuotteiden tilausta ja toimitusta koskevat ehdot

1.2 Myymme tuotteita Suomeen. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja postikulujen muutoksiin.

2 Rekisteröityminen

2.1 Rekisteröityessään Palveluun tai ostaessaan tuotteita palvelusta Palvelun käyttäjä (jäljempänä “Asiakas”) hyväksyy ehdot ja sitoutuu noudattamaan näitä ehtoja. Palvelussa on näitä ehtoja tarkentavia tiedonantoja ja toimintaohjeita

2.2 Asiakkaan tulee olla täysi-ikäinen ja täysivaltainen luonnollinen henkilö. Myös oikeushenkilö eli yritys voi olla Asiakas, mutta tällöin Asiakkaalla ei ole kuluttaja-asiakkaille tarkoitettuja kuluttajansuojalainsäädäntöön perustuvia oikeuksia kuten tuotteen palautusoikeutta näiden sopimusehtojen kohdan 8 mukaisesti. Sama koskee tilannetta, jossa Palvelusta ostettua tuotetta käytetään elinkeinotoiminnassa

3 Henkilötiedot ja niiden käyttö

3.1 Asiakasta koskevat henkilötiedot kerätään ja tallennetaan Palveluntarjoajan asiakasrekisteriin. Henkilötietojen käyttöä koskeva tietosuojaseloste on nähtävissä rekisteriselosteessa.

3.2 Paytrail kerää maksutapahtuman yhteydessä IP-osoitteen, maksutavan sekä maksuajankohdan. https://www.paytrail.com/tietosuojaseloste-paytrailin-maksupalvelu

4 Tilaaminen

4.1 Tuotteet tilataan pääsääntöisesti internetin välityksellä osoitteesta www.viherkauppa.fi  ostoskorin kautta.

4.2 Kaikki tilaukset vahvistetaan sähköpostilla, jossa ilmoitetaan tilauksen hinta, toimituskulut sekä tilatut tuotteet. Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää sähköpostiosoitteen ilmoittamista tilauksen yhteydessä.

4.2 Lähetyksen vastaanottaminen edellyttää matkapuhelinnumeron antamista yhteystietojen yhteydessä.

4.3 Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä voimassa oleviin toimitusehtoihin.

5 Maksutavat

5.1 Asiakas voi maksaa tuotteen verkkokaupassa tilauksen yhteydessä useiden suomalaisten pankkien tarjoamana verkkomaksuna tai yleisimmillä luottokorteilla sekä Viherlandia Oy:n sopimusasiakkaat laskulla. Viherlandia Oy:n sopimusasiakkaiden laskutuksen osalta noudatetaan Viherlandia Oy:n ja asiakkaan välistä laskutusasiakassopimusta.

5.2 Maksupalvelutarjoaja

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 0207 181830
www.paytrail.com

Verkkopankit

Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksunvälityspalvelun toteuttaa Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin.

6 Toimitusaika

6.1 Pidätämme oikeuden toimitusaikojen muutoksiin varastotilanteen muuttuessa. Yleensä toimitusaika on 2-5 arkipäivää. Elävien kasvien lähetyspäivät ovat pääsääntöisesti maanantai ja keskiviikko.

7 Toimitustapa ja toimituskulut

7.1 Kunkin tuotteen tiedot, ominaisuudet, saatavuus ja hinta ilmoitetaan tuotteen valinnan yhteydessä. Toimitustavat ja toimituskulut ilmoitetaan tuotteiden ostamisen yhteydessä. Palveluntarjoaja pidättää oikeuden tehdä toimitustapamuutoksia. Palveluntarjoaja ei ole vastuussa Palvelussa myytävien tuotteiden valmistajien omilla sivuilla olevista tiedoista. Lisätietoa toimitustavoista sekä toimitus- ja pakkauskuluista.

8 Vaihto- ja palautusehdot

8.1 Asiakkaalla on oikeus peruuttaa tilaus viimeistään neljäntoista (14) päivän kuluttua tuotteen vastaanotto hetkestä lukien. Palautettavista tuotteista tulee olle yhteydessä ennen palautusta asiakaspalvelu@viherkauppa.fi. Saat asiakaspalvelusta lisäohjeet palautuksen tekemiseen.

8.2 Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön ja alkuperäiseen pakkaukseen pakattuna. Palautuksen tulee sisältää kaikki alkuperäispakettiin kuuluneet osat ja dokumentit. Tuote on pakattava niin, että tuote ei vahingoitu kuljetuksessa.

8.3 Palautukset osoitteella:

Viherkauppa.fi
c/o Viherlandia Oy
Asiakaspalautus
Kammintie 6
40520 JYVÄSKYLÄ

8.4 Asiakas vastaa palautettavien tuotteiden palautuskustannuksista.

8.5 Tuotteen palautusoikeutta rajoittavat kuluttajansuojalain 6 luvun 16 § määräykset. Räätälöidyillä tuotteilla ei ole palautusoikeutta. Tuotteelle ei myönnetä palautusoikeutta, jos se on erityisesti asiakkaan toivomuksesta valmistettu, tilattu tai muokattu hyödyke. Palvelutarjoajan verkkokaupassa tuotteen yhteydessä on maininta, kun tuotteella ei ole palautusoikeutta.

8.6 Mikäli palautettua tuotetta on vastoin Asiakkaalle kuuluvaa huolenpitovelvollisuutta käytetty, voidaan Asiakkaalta periä tuotteen arvonalennus aina tuotteen täyteen hintaan asti.

8.7 Kun palautus on hyväksytty, rahat palautetaan asiakkaan tilille palautuksen vastaanoton ja käsittelyn jälkeen.

9 Ongelmatilanteet kuljetuksessa sekä viallisten tuotteiden osalta

9.1 Mikäli tuote on kadonnut kuljetuksen aikana, vioittunut tai asiakkaalle on toimitettu väärä tuote, tulee asiakkaan ilmoittaa virheestä välittömästi verkkokaupan asiakaspalveluun asiakaspalvelu@viherkauppa.fi tai puhelimitse p. 010 617 1905.

9.2 Ilmoitus virheellisestä toimituksesta tai viallisesta tuotteesta on tehtävä neljäntoista (14) päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta. Jos paketti on vioittunut kuljetuksessa, on lähetyksestä vastaanottaessa tehtävä huomautus kuljetuksen suorittajalle.

10 Tuotetakuu

10.1 Jos tuotteelle myönnetään takuu, takuutodistuksena toimii verkkokaupan tilausvahvistus (asiakkaan kuitti). Palveluntarjoaja voi vapautua takuuajan vastuusta, mikäli voidaan osoittaa, että tuotteen virheellisyys tai rikkoontuminen on aiheutunut tuotteen ohjeiden tai käyttötarkoituksen vastaisesta käytöstä tai muusta Asiakkaan vastuulla olevasta seikasta.

11 Muuta

11.1 Mahdollisissa virhetilanteissa toimitamme ensi sijassa virheellisen tavaran tilalle uuden virheettömän tavaran. Emme vastaa virheellisten toimitusten aiheuttamista välillisistä vahingoista eikä ylivoimaisesta esteestä (force majeure) johtuvista viivästyksistä tai vahingoista. Viherlandia Oy:n vastuu kaikissa tilanteissa rajoittuu enintään tavaran laskutusarvoon.

11.2 Palveluntarjoajalla on oikeus muuttaa Palvelun sisältöä ja näitä sopimusehtoja. Asiakas hyväksyy muutokset Palvelua käyttäessään. Kulloinkin voimassaolevat sopimusehdot ovat nähtävissä Palvelun kotisivuilta. Asiakkaan velvollisuutena on tarkistaa mahdolliset muutokset näissä ehdoissa sekä tallentaa kuhunkin tekemäänsä tilaukseen soveltuvat sopimusehdot.

11.3 Palveluntarjoajalla on oikeus peruuttaa tilaus, jos tuotteen hinta on verkkopalvelussa hintavirheen takia selkeästi poikkeava markkinahinnasta.

11.4 Palveluntarjoajalla on oikeus olla toimittamatta tilattuja tuotteita, mikäli epäillään palvelun väärinkäyttöä.

11.5 Mahdollisiin Asiakkaan ja Palveluntarjoajan välisiin sopimusta koskeviin riita-asioihin sovelletaan Suomen lakia.

Jos tätä sopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).

Mikäli neuvotteluilla ja em. riidanratkaisumenettelyillä ei saavuteta ratkaisua, erimielisyydet ratkaistaan lopullisesti Jyväskylän käräjäoikeudessa.